בשורה לנבחנים ברבנות • חברה חיצונית תנהל את מבחני ההסמכה

    בנצי ליזרוביץ No Comments on בשורה לנבחנים ברבנות • חברה חיצונית תנהל את מבחני ההסמכה
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נושא הנגישות של שירותי הרבנות הראשית לציבור עולים לדיון בתדירות תכופה, לרוב מזווית מקבלי השירות, הלא הם הציבור הישראלי, שהמפגשים הספורים עם נציגי הדת לא עולים בקנה אחד עם ציפיותיהם. נושא חשוב אך מודחק, הוא הבחינות שהרבנות עורכת לרבנים ומקבלי תעודות הסמכה, שלעתים נמשכות זמן רב וההמתנה אליהם ארוכה.

    עם כניסתו של הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו לתפקידו לפני כשנתיים, הנחה את גורמי המקצוע ברבנות לפעול להוצאת שירותי המחלקה לידי חברה חיצונית שתוכל להשתלט על הכמות הרבה של הנבחנים. הרב הראשי ציין בזמנו, כי "הזמן אותו מבזבזים הנבחנים ובהם אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות בהמתנה אין סופית לקבלת מענה ממחלקת הבחינות והמצב בו הם שרויים תקופה ארוכה בחוסר וודאות באשר לתוצאות הבחינות, דבר המקשה על לימודיהם- הוא מצב שאינו הולם ויש לשנותו באופן מוחלט ובצורה יסודית".

    בהתאם להוראה, עמלו גורמי המקצוע ברבנות הראשית על בניית המכרז המורכב שכלל מאות העמודים והשוקע בו זמן ומחשבה רבה מתוך מטרה להביא את התוצאה הטובה ביותר לנבחנים. אל המכרז שפורסם, ניגשו שבע חברות ולצורך בחירת הזוכה במכרז הוקמה וועדת משנה ייעודית שהחליטה להמליץ על חברת "מרמנת" כחברה שתפעיל את מערך הבחינות.

    מעיון במסמכי המרכז עולה, כי מוקד השירות הטלפוני ייפתח כ-90 יום לפני מועד הבחינות ויפעל בימים א-ה בין השעות 08:00-16:00 וכי זמן ההמתנה לקבלת המענה לא יעלה על כ-3 דקות. את תשלומי האגרות ניתן יהיה לבצע גם באמצעות כרטיס האשראי ולא כפי המצב כיום שבהם היו נדרשים הנבחנים לסור לסניף הדואר לשלם את אגרת הבחינה.

    הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו ציין כי "אני מברך על סיום הליך המכרז המקצועי שנוהל בידי גורמי המקצוע ברבנות הראשית ומקווה שכעת יקבלו הנבחנים את היחס ההולם והראוי להם".

    השר לשירותי דת ח״כ דוד אזולאי ומנכ״ל הרבנות הראשית עו״ד עודד פלוס בירכו על המהלך החשוב. ״זוהי מהפכה של ממש בשירות לנבחנים. כל ההליך של הרישום לבחינות וניהול המערך הטכני יוצא בעצם לחברה חיצונית ומקצוענית. אני שמח שכעת יתרכזו הנבחנים בחומר ההלכתי ולא באדמיניסטרציה שסביב הבחינות״



    0 תגובות